Laboratoria Przyszłości na zajęciach języka polskiego
Wrzesień przywitał uczniów Czwórki nową ofertą edukacyjną i ciekawymi pomocami naukowymi zakupionymi w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Niektóre wykorzystano podczas zajęć rozwijających kreatywność z języka polskiego. Każdy uczeń zaprojektował i samodzielnie zrealizował dwa projekty. Pierwszy polegał na wykonaniu gry edukacyjnej, drugi – na opracowaniu i przygotowaniu folderu reklamowego. Uczniowie dysponowali między innymi drukarką, laminarką i skanerem, a nawet gilotyną.
Pracując pod nadzorem nauczyciela, uczestnicy zajęć doskonalili kompetencje kluczowe zdefiniowane przez Parlament Europejski jako niezbędne do samorealizacji, zatrudnienia i aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, miedzy innymi inicjatywność i przedsiębiorczość rozumiane jako innowacyjność i kreatywność, zdolność planowania przedsięwzięć i prowadzenia ich dla osiągnięcia zamierzonych celów, a także świadomość i ekspresja kulturalna określana jako uznanie dla twórczego wyrażania idei, doświadczeń i uczuć za pośrednictwem takich środków wyrazu jak literatura i sztuka wizualna. Na zajęciach rozwijających kreatywność młodzież rozpoznawała środki perswazji i manipulacji stosowane w reklamach, rozróżniała informacje, opinie i komentarze, doskonaliła sztukę prowadzenia dyskusji. Każdy uczestnik wykazał się odpowiedzialnością za podejmowane zadanie i za efekty pracy zespołu.
Trzeba przyznać, że możliwość wcielenia się w rolę grafików i projektantów połączona z nauką prezentowania wyników własnej pracy sprawiła uczniom wiele radości. Nauka poprzez zabawę – to jest to, czego dzieci i młodzież wypatrują w szkole! Zajęcia rozwijające kreatywność stały się bardziej atrakcyjne dzięki wykorzystaniu pomocy zakupionych w ramach programu Laboratoria przyszłości.
Uczniowie klasy 7
PS Przygotowując artykuł prasowy na stronę internetową Czwórki chętnie sięgnęliśmy po nowy aparat fotograficzny!