Deklaracja dostępności
Szkolny Plan Lekcji
Gorący Posiłek
mLegitymacja
Nauka zdalna
Logowanie do platformy Google Classroom
Poczta służbowa
Logowanie się do poczty w szkolnej domenie
Dziennik Uonet+
Platforma Edukacyjna
Stołówka
Strona e-podręczniki
Egzamin ósmoklasisty

Rządowy program LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Najnowsze sprawozdanie za miesiące luty-marzec-kwiecień-2024

Laboratoria Przyszłości Luty/Marzec/Kwiecień 2024

Zapraszamy do zapoznania się z wszelką aktywnością z wykorzystaniem sprzętu z Laboratoriów Przyszłości.

Laboratoria Przyszłości Grudzień/Styczeń 2023/2024

Podsumowanie działań wrzesień – listopad 2023

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Dzięki uzyskanemu wsparciu finansowemu uczniowie naszej szkoły chętnie korzystają z nowoczesnych narzędzi  i technologii, które uatrakcyjniają szkolne życie i wspierają  rozwój  zainteresowań uczniów w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych, a także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań  i innych form rozwijania umiejętności. Oto jakie działania podjęliśmy w ramach Laboratoriów Przyszłości. 

Sprzęt techniczny Laboratoriów Przyszłości: aparat fotograficzny, kamera cyfrowa, statyw, oświetlenie do realizacji nagrań, mikrofon kierunkowy, gimbal,  chętnie był wykorzystywany do przygotowywania i utrwalania uroczystości i imprez szkolnych: z okazji Dnia Edukacji Narodowej, pasowania na Pierwszaków,  pasowania na Czytelników.

Na realizację zadań przeznaczono 3 godziny. 

Z okazji Święta Niepodległości, w ramach rozśpiewanej Czwórki, uczniowie klas I – III nagrywały wykonywane przez pieśni patriotyczne. 

Na realizację zadań przeznaczono 6  godzin. 

Z okazji Dnia Gier Planszowych chętni uczniowie mogli zmierzyć się w Miniturnieju Warcabów, który został uwieczniony na zdjęciach z aparatu Laboratoriów Przyszłości. 

Na realizację zadania  przeznaczono 2  godziny. 

Fajnie jest robić pożyteczne rzeczy dla miejsca, w którym się mieszka. Przekonali się o tym uczniowie, którzy wzięli udział w Akcji  Sprzątania Świata. Oczywiście zdjęcia wykonano aparatem pozyskanym z Projektu Laboratoria Przyszłości.

Na realizację zadań przeznaczono 5  godzin. 

Podczas kiermaszu słodkości w ramach Europejskiego Dnia Języków wykorzystano zastawę stołową.

Na realizację zadania  przeznaczono 4 godziny. 

Karaoke dla uczniów w ramach Światowego Dnia Muzyki odbyło się również ze sprzętem
z Laboratoriów Przyszłości. 

Na realizację zadania przeznaczono 2 godziny. 

Kolejny przykład wykorzystania sprzętu z Laboratoriów Przyszłości. 

Na realizację zadania przeznaczono 2 godziny. 

Sprzęt z Laboratoriów Przyszłości posłużył do stworzenia dwóch ciekawych projektów. Sondy z okazji Dnia Chłopaka Co fajnego jest w byciu chłopakiem, kim jest dżentelmen? oraz sondy
z okazji Dnia Edukacji Narodowej  Za co lubię swoich nauczycieli i czego im życzę? 

Na realizację zadań przeznaczono 4 godziny. 

Drugi rok z rzędu do pracy ruszyły mikroskopy z akcesoriami, kamera cyfrowa i wizualizer. Zajrzeć w głąb – klasa 5A, 5B, 5c rozpoczęły swoją przygodę z mikroskopem. Z ogromnym zaciekawieniem i zaangażowaniem, najpierw poznawali zasadę jego działania, następnie doskonalili umiejętności prowadzenia obserwacji mikroskopowych. O tym jak życie pod mikroskopem może być fascynujące przekonali się uczniowie klasy 6C, 7A i 7B. 

Na realizację zadań przeznaczono 6 godzin. 

Podczas lekcji biologii w klasie 6B  odważni badacze bezkręgowców mając do dyspozycji wodę z pobliskiego jeziora, wyposażeni w mikroskopy i cyfrową kamerę wyruszyli na poszukiwania tychże organizmów. Przy okazji powstały niesamowite zdjęcia. 

Na realizację zadań przeznaczono 2  godziny. 

Uczniowie w ramach pracy koła biologicznego uczestniczą w zajęciach laboratoryjnych – przygotowują, prowadzą doświadczenia oraz doskonalą umiejętności mikroskopowania i wykonywania preparatów. Obserwują preparaty trwałe zakupione z Programu Laboratorium Przyszłości.

Na realizację zadań przeznaczono 6 godzin. 

W Czwórce nie ma nudnych lekcji. Lekcje biologii i przyrody w naszej szkole to nie tylko teoria, ale i praktyka Rozkręcamy się, podejmujemy kolejne wyzwania. 

Klasa 4 B oraz klasy 5A, 5B i 5C podczas lekcji przyrody i biologii grały w Przyrodnicze Bingo, zbierając dary natury w okolicy budynku szkoły oraz okolicznych terenach zielonych. Galeria aktywności publikowana na stronie szkoły i szkolnym Facebooku powstała dzięki zakupionemu aparatowi fotograficznemu. 

Na realizację zadania  przeznaczono 4 godziny. 

Uczniowie klas szóstych i siódmych w ramach kreatywna biologia chętnie korzystali
z okularów Wirtualnej Rzeczywistości. Zwiedzali świat na wyciągnięcie ręki, odwiedzali dowolne miejsca na świecie, nurkowali w rafie koralowej, poznawali ludzkie ciało
w niespotykany dotąd sposób. Podczas lekcji przyrody uczniowie klasy 4B, dzięki VR mogli przenieść się  w różne zakątki świata i oglądać z bliska egzotyczne zwierzęta. 

Wykorzystanie mikroskopu i okularów VR podczas zajęć rewalidacyjnych powoduje, że wzrasta motywacja i zaangażowanie ucznia. W tak atrakcyjny sposób łatwiej jest ćwiczyć koncentrację uwagi, pamięć bezpośrednią i elementy z terapii ręki. 

Na realizację zadań przeznaczono 4 godziny. 

Uczniowie klasy 3B, 7A i 7B realizują ogólnopolski projekt Luźne lekcje z naukowcami . Podczas zajęć poznają sylwetki i osiągnięcia znanych naukowców i wykonują różne doświadczenia z wykorzystaniem sprzętu. Laminarka służy do przygotowywania materiałów
na zajęcia. 

Na realizację zadań przeznaczono 8. godzin. 

Dokumentację wielu innych działań realizujemy z wykorzystaniem sprzętu fotograficznego zakupionego ze środków projektu. Laminarka na bieżąco służy do przygotowywania
i zabezpieczenia plakatów i dyplomów z okazji różnych konkursów. 

Pistolety do kleju  przydały się  do przygotowania bożonarodzeniowych  dekoracji sal lekcyjnych i szkolnych korytarzy. 

Dumni ze swych dotychczasowych osiągnięć, już jesteśmy ciekawi nowych wyzwań, które przyniosą kolejne miesiące.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

,,Laboratoria przyszłości” – podsumowanie działań podjętych w marcu 2023 r.

Nie od dziś wiadomo, że to, co dobre, szybko się kończy. Ferie zimowe za nami, więc wzięliśmy się za bary z nowymi wyzwaniami. Oto jakie działania podjęliśmy w ramach Laboratoriów przyszłości w tym miesiącu: 

  • Podczas lekcji wychowawczych uczniowie robili zdjęcia klasowe do konkursu zatytułowanego Wiosenna klasa. Pełni pomysłów zaangażowali wszystkie zmysły, przygotowali odpowiednie napisy, kwiatowe opaski na głowy, dekoracje… Następnie przedstawili swoje fotografie w formie kolaży. W pracy wykorzystali między innymi laminarkę oraz gorący klej w pistolecie otrzymane w ramach programu Laboratoria przyszłości. Podczas sesji fotograficznych niezbędne były Green Screen i oświetlenie Soft Box. Na koniec uczniowie podzielili się efektami pracy utrwalonymi aparatem marki Canon zakupionym dzięki programowi. Zwycięska klasa 6a otrzymała voucher na pizzę w wysokości 150zł. Mniam, mniam… (link:) – uczniowie klas 1-8, 10 godzin przeznaczonych na realizację zadania.  
  • Podjęliśmy pierwsze próby czytania i nagrań w długoterminowym przedsięwzięciu związanym tematycznie ze światem literatury dziecięcej. Szczegóły wkrótce!
    – uczniowie klas 1-8 przy wsparciu wychowawców; koordynator przedsięwzięcia: p. Agnieszka Michalak; 30 godzin przeznaczonych na realizację zadania.
  • Świętując nadejście kalendarzowej wiosny, jak co roku cała społeczność naszej szkoły wzięła udział w Talenciakach. W związku z obecnością Czwórki na mapie Szkół Odkrywców Talentów uczniowie wszystkich klas  mogli zgłosić się do udziału w szkolnym talent show. Artystyczne zmagania siedemnaściorga uczestników utrwaliliśmy dzięki sprzętowi zakupionemu w ramach programu Laboratoria przyszłości: aparatowi fotograficznemu Canon i oświetleniu Soft Box (link: ) – uczniowie klas 1-8, 4 godziny przeznaczone na realizację zadania.  
  • Laboratoria zagościły także na lekcjach geografii. Piątoklasiści poznawali strefy krajobrazowe świata – ich klimat, rośliny, zwierzęta i mieszkańców. Zdobyte wiadomości utrwalili, wykonując makiety wybranego krajobrazu. Projekt udał się znakomicie, prace zostały wykonane na bardzo wysokim poziomie ze szczególną dbałością o realistyczne przedstawienie charakterystycznych cech wybranego krajobrazu. Zakupiony w ramach programu aparat fotograficzny, który  wykorzystano do robienia zdjęć i nagrywania filmów, posłużył uczniom do udokumentowania materiału w formie prezentacji (link: ) – uczniowie klas piątych, 6 godzin przeznaczonych na realizację zadania.

Wraz z nadejściem wiosny obudziliśmy drzemiące w nas pokłady energii i rozwinęliśmy skrzydła. 

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

,,Laboratoria przyszłości” – podsumowanie działań podjętych w lutym 2023 r.

Tegoroczne ferie zimowe przypadły w naszym województwie na drugą połowę lutego. Wiedząc, że zbliża się czas upragnionego odpoczynku od szkolnych obowiązków, w pierwszej połowie miesiąca nie leniuchowaliśmy. Podjęliśmy się kilku długoterminowych projektów, których realizacja stała się możliwa dzięki sprzętowi zakupionemu w ramach Laboratoriów przyszłości:

  • Przygotowaliśmy i zorganizowaliśmy szkolny bal karnawałowy, który odbył się 10 lutego. Według relacji uczestników było bajecznie;) Na stronie internetowej szkoły opublikowaliśmy filmik z balu wykonany przy użyciu sprzętu z projektu (link🙂 – członkowie Samorządu Uczniowskiego, 4 godziny przeznaczonych na realizację zadania.
  • Podjęliśmy pierwsze próby nagra czytania i nagrań w długoterminowym przedsięwzięciu związanym tematycznie ze światem literatury dziecięcej. Szczegóły w następnym artykule– uczniowie klas 1-8 przy wsparciu Wychowawców; koordynator przedsięwzięcia: p. Agnieszka Michalak, 8 godzin przeznaczonych na realizację zadania.

Wraz z nadejściem wiosny z pewnością obudzimy drzemiące w nas pokłady energii i rozwiniemy skrzydła.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

,,Laboratoria przyszłości” – podsumowanie działań podjętych w styczniu 2023 r.

Nowy rok kalendarzowy przywitał naszą szkolną społeczność nowymi wyzwaniami spod znaku Laboratoriów przyszłości. Styczeń był czasem intensywnej nauki, ponieważ z jego ostatnim dniem uczniowie kończyli pierwszy semestr nauki. Z przyjemnością podjęliśmy nowe działania:

  • Młodzież poznała możliwości robota do latania (drona) firmy Dji Tello Edu, zapoznała się z jego obsługą. Latający dron jest doskonały do edukacji – można go programować za pomocą środowiska Scratch-Tello. Dron z lotu zrobi zdjęcia i filmy. Na szczęście w tej wersji nie ma potrzeby posiadania specjalnej licencji pilota statku powietrznego (link) – uczniowie „Koła elektroniczno-robotyczno-informatycznego”, 6 godzin przeznaczonych na realizację zadania.
  • Uczniowie zrealizowali projekt z wykorzystaniem laminarki i aparatu fotograficznego. Na lekcjach języka polskiego poznawali teksty kultury o charakterze groteskowym, dowiedzieli się, że odmianą groteski w malarstwie jest karykatura. Następnie przygotowali karykatury polskich pisarzy i przygotowali klasową gazetkę. Użyli laminarki, aby karykatury prezentowały się elegancko i przetrwały lata. Korzystając z zakupionego sprzętu, młodzież stworzyła klasową galerię polskich pisarzy w karykaturze (link) – uczniowie klasy 8b, 2 godzin przeznaczonych na realizację zadania.
  • Kreatywni szóstoklasiści wykonali biologiczne lapbooki ,,pod okiem” Canona. Przygotowali teczki tematyczne, w których umieszczali wiadomości na temat pierścienic i ślimaków. Sami decydowali, które wiadomości są ważne, warte zapamiętania, jak je przekazać, jak zaciekawić innych. Wykonali super prace. Efekty uczniowie utrwalili w formacie cyfrowym, robiąc zdjęcia aparatem zakupionym w ramach programu Laboratoria przyszłości (link) – uczniowie klas szóstej a i b, 2 godziny przeznaczonych na realizację zadania.
  • W działaniu były mikroskopy z programu Laboratoria przyszłości. Młodzi biolodzy na zajęciach koła biologicznego doskonalili umiejętność obserwacji. Za pomocą mikroskopów prowadzili  własne badania. Mieli okazję przygotować własne preparaty, z precyzją operowali przyrządami preparacyjnymi, dbali o porządek i powierzony sprzęt (link) – członkowie koła biologicznego, 2 godzin przeznaczonych na realizację zadania.

W lutym nasi uczniowie udają się na ferie zimowe i zasłużony odpoczynek. Z pewnością pierwszą połowę miesiąca wykorzystamy na intensywną realizację kolejnych zamierzeń zaplanowanych w ramach Laboratoriów przyszłości.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

,,Laboratoria Przyszłości” – podsumowanie działań podjętych w grudniu 2022 r.

Koniec roku to czas podsumowań i refleksji nad zrealizowanymi celami. To także czas planowania nowych działań dających poczucie spełnienia i satysfakcję. Program Laboratoria Przyszłości wzbogacił naszych Uczniów o cenne umiejętności, a Szkołę o najnowsze pomoce naukowe i dydaktyczne. Przedsięwzięcie jest na bieżąco dokumentowane i opisywane przez koordynatorów na stronie internetowej Czwórki. Oto działania, jakie zrealizowaliśmy w grudniu: 

  • na kursie w ramach Laboratoriów Przyszłości młodzież uczyła się elektroniki i procesu lutowania za pomocą profesjonalnych lutownic. Pomagał im w tym niezbędnik warsztatowy i przysłowiowa trzecia ręka (link) – uczestnicy koła informatyczno – robotycznego 6 godzin przeznaczonych na realizację zadania;
  • dzięki działalności Samorządu Uczniowskiego pod czujnym okiem jego opiekunek dzieci i młodzież udokumentowały mikołajkowy kiermasz słodkości przygotowany przez wszystkich uczniów klas piątych i szóstych; wykonano klasowe zdjęcia okolicznościowe z wychowawcami, by uwiecznić niecodzienne przybycie w nasze mury samego świętego Mikołaja (link) – Samorząd Uczniowski, 5 godzin przeznaczonych na realizację zadania;
  • korzystając ze sprzętu zakupionego w ramach programu, społeczność szkolna wzięła udział w artystycznych przygotowaniach świątecznych: uczniowie klas 1-8 przygotowali świąteczne teledyski, których opracowanie i montaż nie byłyby możliwe bez nowych pomocy dydaktycznych; uczniowie z wychowawcami wykorzystali kamerę, aparat fotograficzny, specjalistyczne oświetlenie i greenscreen (link) – uczniowie klas 1-8 i wychowawcy – 10 godzin przeznaczonych na realizację zadania;
  • sprzęt zakupiony w ramach Laboratoriów Przyszłości przydał się również na zajęciach rewalidacji; z pomocą długopisu 3D w sposób atrakcyjny ćwiczono umiejętność koncentracji uwagi, kreatywność, rozwijano mocne strony ucznia (link) – uczeń klasy drugiej, 2 godziny przeznaczone na realizację zadania;
  • realizacja programu Laboratoria Przyszłości to także spotkania z ciekawymi ludźmi; w grudniu naszą szkołę odwiedziła ekipa Mobilnych Laboratoriów Przyszłości, aby zaprezentować uczniom wykorzystanie nowoczesnych rozwiązań technicznych i zabrać młodzież w podróż po najnowszych technologiach. Eksperci dysponowali własnym sprzętem laboratoryjnym, pomagali młodzieży poszerzyć jej wiedzę na temat drukarek 3D, przybliżyli dzieciom zagadnienie sztucznej inteligencji wskazali jej zastosowania. Podczas warsztatów uczniowie stosowali okulary rozszerzonej rzeczywistości Class VR, odbywając niesamowitą wycieczkę po wnętrzu egipskiej piramidy, oglądając zorzę polarną, trzymając w dłoni bijące serce, ludzką czaszkę (link) – uczniowie klas IV a, IV c, V a i V b; 4 godziny przeznaczonych na realizację zadania.

Z nadejściem grudnia myśli Uczniów kierują się zwykle ku świętom Bożego Narodzenia, a cała społeczność wyczekuje ferii i odpoczynku od nauki. Mimo tego podjęliśmy kolejne aktywności w ramach rządowego programu Laboratoria Przyszłości. Nadchodzący rok przyniesie nowe wyzwania i jeszcze odważniejsze projekty, o których napiszemy na stronie internetowej szkoły.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

„Laboratoria Przyszłości” – podsumowanie działań podjętych w listopadzie

Minął kolejny miesiąc realizacji Programu Laboratoria Przyszłości w naszej szkole.
Oto wyzwania podjęte przez dzieci i młodzież w listopadzie: 

  • odkrywaliśmy naukę w innym wymiarze: dzięki wykorzystaniu cyfrowej kamery w połączeniu z mikroskopem tajemniczy świat mikroprzyrody nabrał wyraźniejszych barw i udało nam się zobaczyć więcej (link) – uczestnicy koła biologicznego 2 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • wskazywaliśmy wartości patriotyczne i autorytety: podczas wspólnego posiłku przygotowanego przez rodziców młodzież recytowała wiersze o tematyce patriotycznej, śpiewała pieśni i oglądała prezentację multimedialną tematycznie związaną z obchodami Narodowego Święta Niepodległości; wykorzystaliśmy sztućce i śnieżnobiałą zastawę stołową otrzymane Programu (link): uczniowie klas 5a, 6a, 7a i 7b, 5 godzin przeznaczonych na realizację zadania,
  • odwiedziliśmy świat komórek: uczniowie wykonywali modele wybranych komórek, dogłębnie poznając ich budowę i doskonale się przy tym bawiąc; uwiecznili te chwile, wykorzystując aparat fotograficzny zakupiony w ramach Programu (link): uczniowie klas piątych, 3 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • na lekcjach fizyki uczniowie zrealizowali projekt dla prawdziwych Ciekawskich, korzystając z otrzymanej z Programu stacji pogodowej (link): uczniowie klas siódmych, 4 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • w ramach Laboratoriów młodzież uczyła się elektroniki i procesu lutowania za pomocą profesjonalnych lutownic, z wykorzystaniem niezbędnika warsztatowego (link): uczniowie koła elektroniczno – robotycznego – 4 godziny przeznaczone na realizację zadania.

Wspólnie sprostaliśmy listopadowym wyzwaniom. Przed nami kolejne, już grudniowe, przygody edukacyjne. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

„Laboratoria Przyszłości””– podsumowanie działań podjętych w październiku

Program Laboratoria Przyszłości na dobre zagościł w naszej kosmicznej Czwórce. W październiku dzieci i młodzież z różnych klas podjęły nowe wyzwania:

  • dzięki nowym mikroskopom obserwowały z bliska tajemniczy świat mikroprzyrody widziany na dużym ekranie interaktywnym dzięki wykorzystaniu cyfrowej kamery w połączeniu z mikroskopem (link) – uczniowie koła biologicznego,  2 godziny przewidziane na realizację zadania,
  • na lekcjach wychowawczych poznawały zasady savoir-vivre`u, korzystając z zastawy stołowej zakupionej w ramach programu, a także obchodziły klasowy Dzień Chłopaka (link) – uczniowie klas czwartych, 3 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • poznają budowę i zasadę działania elementów elektronicznych oraz prawa fizyczne zachodzące w procesie przepływu prądu. Zainteresowani nauczą się lutować a także budować złożone układy i programować mikrokontrolery Arduino. Wkrótce również będą latać dronem, którego można programować za pomocą np. graficznego środowiska Scratch. W dalszej perspektywie będą montować roboty Lego Spike PRIME i nauczą się projektowania oraz drukowania w technologii 3D (link) – uczestnicy koła elektroniczno – robotycznego, 4 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • wykorzystując specjalistyczny sprzęt techniczny (ramię multimedialne i aparat cyfrowy), przygotowały fotorelację z kiermaszu słodkości – akcji charytatywnej dla chorej Mai Wierzbickiej (link) – członkowie Samorządu Uczniowskiego, 6 godzin przeznaczonych na realizację zadania.

Uczniowie naszej Czwórki, przy wsparciu nauczycieli, chętnie biorą udział w podróżach edukacyjnych. Śmiało korzystają z dostępnych narzędzi i pomocy edukacyjnych. Z pewnością nie mogą się już doczekać listopadowych wyzwań!

#laboratoriaprzyszłości

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

,,Laboratoria Przyszłości”podsumowanie działań podjętych we wrześniu

Program zatytułowany Laboratoria Przyszłości wkroczył do naszej szkoły już dziś!
We wrześniu zrealizowaliśmy szereg działań zaplanowanych z uwzględnieniem propozycji
i bieżących potrzeb uczniów Czwórki. Pomysły były spontaniczne, ale realizowane
pod nadzorem nauczycieli zyskały walory dydaktyczne i wychowawcze:

  • dzieci i młodzież poszerzały swą wiedzę o języku ojczystym, doskonaląc kompetencje kluczowe (link) – uczniowie klasy 7a, 4 godziny przeznaczone na realizację zadania,
  • uczniowie klas piątych i siódmych , na lekcjach biologii oraz kole biologicznym zgłębiali tajniki mikroskopowania (link) – 6 godzin,
  • wychowawcy organizowali działania integrujące zespół klasowy, wdrażając dzieci
    do kulturalnego zachowania przy stole (link) – uczniowie klasy 4c, 2 godziny na realizację zadania.

Laboratoria Przyszłości to nie tylko nauka poprzez zabawę; to także odpowiedzialna praca nad przygotowaniem niezbędnych pomocy dydaktycznych. Młodzież z entuzjazmem poświęciła czas wolny od nauki na rozpakowanie, uporządkowanie, ewidencjonowanie licznych materiałów, które w ramach programu zakupiła nasza szkoła.  

Przed nami wiele innych ciekawych przedsięwzięć z Laboratoriami Przyszłości.
W październiku także nie będziemy się nudzili!

#Labs of the Future

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

 

SZKOŁA PODSTAWOWA NR 4 W KOSZALINIE BIERZE UDZIAŁ 
W RZĄDOWYM PROGRAMIE LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

Laboratoria Przyszłości – film promocyjny

 

Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone
w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. To szansa na wprowadzenie do szkoły innowacyjnych procesów dydaktycznych. 

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku
w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży: manualnych i technicznych, samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne,
w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

https://www.gov.pl/web/laboratoria/uchwala

https://www.gov.pl/web/laboratoria

Łączna kwota, którą nasza szkoła otrzymała z programu wynosi 132 000 zł.

Poniżej wykaz zakupionego sprzętu w ramach programu Laboratoria Przyszłości:

I. AUDIO – VIDEO:

1. Aparat/Kamera przenośna cyfrowa wraz z akcesoriami (plus statyw i mikroport z akcesoriami).

2. Oświetlenie do realizacji nagrań SoftBox  – 2 szt.

3. Mikrofon kierunkowy z akcesoriami.

4. Gimbal (do trzymania kamery/telefonu).

5. Blendy (przekierowanie światła).

6. Oprogramowanie do edycji, montażu i tworzenia materiałów video (dowolne darmowe) wraz laptopem.

7. Greenscreen (zielone tło/ekran) do obróbki materiałów wizualnych.

8. Dyktafon cyfrowy.

II. ROBOTYKA/ELEKTRONIKA/DRUK 3D:

1.  Drukarki 3D wraz z akcesoriami i laptopem  – 2 szt.

2. Skaner 3d kompatybilny z drukarką  – 1 szt.

3. Długopis 3 D do ręcznego tworzenia i rysowania –  1 szt.

4. Zestaw do nauki elektroniki/automatyki Arduino (mikrokontrolery, stacja lutownicza).

5. Google Wirtualnej Rzeczywistości (VR) wraz
z akcesoriami oraz oprogramowaniem do nauki różnych przedmiotów  – 4 szt.

6. Roboty edukacyjny z akcesoriami  – 5 szt.

7. Klocki do samodzielnej konstrukcji z akcesoriami (można je zintegrować z odpowiednim oprogramowaniem) – 5 szt.

8. Biblioteki modeli 3d online, z przykładowymi projektami do wykorzystania, kompatybilne z drukarką –  2 szt.

9. Programowalny dron stworzony do edukacji. 

III. PRZYRODA:

1. Mikroskop z akcesoriami – 10 szt.

2. Zestaw preparatów do mikroskopu.
3. Visualizer kompatybilny z mikroskopem.

4. Teleskop astronomiczny z akcesoriami.

5. Stacja pogodowa.

IV. TECHNIKA:

1. Bezprzewodowy pistolet do klejenia na gorąco.

2. Miernik uniwersalny ( multimetr).

3. Stół warsztatowy –  1 szt.

4. Skrzynia z narzędziami do drewna -2 szt.

5. Skrzynia z narzędziami do metalu  – 2 szt.

6. Wiertarko – wkrętarka – 2 szt.

V. INNE:

1. Apteczka pierwszej pomocy.

2. Zastawa stołowa , sztućce – 10 szt. 

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany na zajęciach lekcyjnych, m.in. informatyce, technice, plastyce, biologii, przyrodzie, lekcji wychowawczej,  w edukacji wczesnoszkolnej, zajęciach opiekuńczo – wychowawczych w świetlicy szkolnej oraz podczas zajęć specjalistycznych  i pozalekcyjnych oraz innych form rozwijania umiejętności, m.in. podczas organizacji eventów i uroczystości szkolnych, przygotowania uczniów do udziału
w konkursach. 

Kierownik Projektu w SP4 Beata Górska

Rekrutacja 2024
Szkolny Facebook
Czytelnictwo
Specyfikacje
Klauzule RODO
Labs of the Future
Centrum Pomorza
Nasza szkoła
Główny budynek
Adres szkoły

Szkoła Podstawowa nr 4

im. Zdobywców Kosmosu

75-321 Koszalin

ul. Podgórna 45

tel./fax. 94-343-15-48

e-mail:

Poczta całej organizacji SP4

Kalendarz
maj 2024
P W Ś C P S N
« kw.    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031